Etusivu > Päätöksenteko > Brändi

”Pori pääsee ihon alle”

Pori ei ole yhden asian, totuuden tai iskulauseen kaupunki, vaan monipuolinen, muuntautuva ja intohimoista elämää viettävä outolintu, joka on ylpeä ainutlaatuisuudestaan ja antimistaan.

Se on periksiantamaton, itsepäinen, mutta aina uudelleen luovasta hulluudesta ja vastakohdista voimaa ammentava kaupunki. Sen ytimessä on sitkeä yrittäminen ja oma tapa tehdä – alalla kuin alalla. Porilaiset ovat ylpeitä siitä, että täällä tehdään itse, luodaan tyhjästä ja noustaan tuhkasta. Täällä itseironia ja itsekritiikki lyövät kättä sulassa sovussa.

Porissa suhtaudutaan elämään, ympäristöön ja tekemiseen intohimoisesti. Porissa kulmia ei koskaan hiota liian pyöreiksi ja vastakohdille löytyy tilaa. Järki voi olla joskus jäässä mutta tunteisiin Pori menee aina. Siihen voi välillä mennä hermot, mutta vain koska se on niin rakas. Se itkettää, naurattaa ja ennen kaikkea koskettaa. Pori pääsee ihon alle.

Ei yhtä slogania, vaan johtoajatus

Yhtä ainoaa kaikille sopivaa slogania ei ole, siitä pitää huolen yli 85 000 toisistaan enemmän tai vähemmän eriävää mielipidettä. Pääkohderyhmät; asukkaat, matkailijat ja liike-elämä tarvitsevat oman tapansa puhua – se mikä toimii paikallisille, ei välttämättä houkuttele bisnestä saatikka toimi turisteille.

Sloganin sijaan Porin tekemistä määrittelee johtoajatus, joka kumpuaa yhdessä määritellystä Porin ja porilaisuuden ytimestä – siitä, että tunne on vahva, asenne tinkimätön ja vastakohtien kohtaamisesta ei synny konflikti, vaan jotain uutta ja kiehtovaa. Pori ei ole neutraali, huomaamaton tai harmiton. Pori synnyttää tunnereaktion, joka muistetaan.

Uutiset

20.07.2017 klo 15:46 Elli-Mari Sulonen
Porin kaupungin teknisellä toimialalla on kolme yksikköä: infra, tila ja yhteiset palvelut. Infrayksikön päällikkönä...
Lisää uutisia...

Lisätietoja brändikonseptista

Kaupungin viestintä
kuva
kuva
kuva
kuva