Etusivu > Uutiset > 2012 > 02 > Pori valloittaa Lasipalatsin

Pori valloittaa Lasipalatsin

(27.02.2012 12:17 kanak1 / päivitetty 06.03.2012 11:51 Aaltonen Kalle)

Helsingin Lasipalatsiin 5.-8.3.2012 pystytettävän Panosta Poriin -pop-up-myymälän tavoitteena on kirkastaa Porin opiskelu- ja tapahtumakaupunki-imagoa 5.3. alkavan korkeakoulujen yhteishaun ja kesän tapahtumakauden kynnyksellä.

kuva Monipuolinen tapahtuma- ja korkeakoulutarjonta sekä vireä kulttuurielämä ovat valtteja Porin markkinoidessa itseään muilla paikkakunnilla. (Kuva: Niko Juhola)

Kampanjan toteutuksesta vastaavat Porin yliopistokeskus, Satakunnan ammattikorkeakoulu, Porin kaupunki ja Porin Seudun Matkailu Oy MAISA yhteistyössä porilaisen pelifirma Tactic Oy:n sekä helsinkiläisen Mediatalo Opiskelupaikan kanssa. Esillä ollaan Porin uudella tapahtumatunnuksella ja visuaalisella ilmeellä, jota täydennetään opiskelijakaupunki-teemalla.

– Korkeakoulut ja seutumarkkinointitoimijat ovat tehneet jo useamman vuoden ajan hyvää yhteistyötä mm. Satakunnan korkeakoululaitoksen markkinointiviestintäryhmän puitteissa, muistuttaa MAISA:n markkinointipäällikkö Kirsi Sainio.

– Paikkakunnan ja seudun imago vaikuttavat sitä enemmän opiskelupaikkavalintaan mitä nuoremmista hakijoista on kysymys, täydentää Porin yliopistokeskuksen yhteyspäällikkö Maria Väkiparta.

kuva (Kuva: Mediatalo Opiskelupaikka)


Tapahtumaa tukee pelihenkinen kampanjasivusto , jossa rennon rouhealla otteella nostetaan esiin Porin parhaita ja yllättäviäkin puolia. Kampanjasivuilta ohjataan väkeä myymälään, jossa opiskelu- ja tapahtumamarkkinoinnin ohella pelataan Tactic:n tunnettuja lautapelejä ja Turun yliopiston kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen koulutusohjelman Porissa kehittämää Off Topic -verkkokeskustelupeliä. Koulutusohjelma on kutsunut blogisteja ja moderaattoreita testaamaan peliä keskiviikkona 7.3.2012.

Paikalla ovat myös vihaiset linnut
kuva


Tapahtumassa ensiesittelynsä saa myös Tactic:n tuottama ja tänä keväänä markkinoille tuleva Angry Birds -ulkopeli. Porilaiset juuret omaava Rovio Entertainment Ltd:n Mighty Eagle, CMO Peter Vesterbacka on alustavasti lupautunut

kuva (Angry Birds kuvat: Mediatalo Opiskelupaikka)
suorittamaan ensimmäisen heiton ma 5.3. klo 14 pelattavassa Angry Birds -mittelössä. Lisäksi potentiaalisia opiskelijoita, paluumuuttajia ja festarivieraita mm. pääkaupunkiseudun lukioista ja opiskelijajärjestöistä on kutsuttu haasteotteluihin myymälään.


Hakusana