Etusivu > Uutiset > 2014 > 02 > Pori Energialla tyytyväisiä kaukolämpöasiakkaita

Pori Energialla tyytyväisiä kaukolämpöasiakkaita

(07.02.2014 14:01 Salminen Tiina / päivitetty 07.02.2014 14:02)

Tutkimustoimisto IROResearch Oy toteutti syksyllä 2013 energiayhtiöiden asiakastyytyväisyyskyselyn. Pori Energian kaukolämpötoiminta sai asiakkailtaan valtakunnallisen kyselyn parhaan arvosanan.

Pori Energian kaukolämmön asiakkaiden antama kokonaisarvosana tutkimuksessa oli 4,01 asteikolla 1-5. Toimialan keskiarvotulos oli 3,69. Tulosten perusteella Pori Energian kaukolämpöasiakkaiden tyytyväisyys on merkittävästi toimialan keskiarvoa parempi lähes kaikissa tutkimuksen osatekijöissä.
Porin kaukolämpö sai korkeat arvosanat muun muassa lämmönjakelun häiriöttömyydestä (4,52) ja tasaisuudesta (4,49) sekä toimintavarmuudesta (4,42).

Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä myös asiakaspalvelun ja henkilöstön toimintaan sekä tiedottamiseen. Asiakkaiden arvio Porin kaukolämmön hinta-laatusuhteesta oli 3,53 toimialan keskiarvon ollessa 3,24.

Yli puolet porilaisista kaukolämmön piirissä

Kaukolämpöä on rakennettu Porissa vuodesta 1969 alkaen keskimäärin neljä kilometriä vuodessa. Tällä hetkellä verkkoa on noin 240 kilometriä. Yli 60 prosenttia kaupungin rakennuskannasta lämmitetään kaukolämmöllä ja yli puolet porilaisista asuu kaukolämmitetyssä talossa. Porin kaukolämpö tuotetaan ympäristöystävällisesti sähkön ja lämmön yhteistuotantona Aittaluodon ja Kaanaan voimalaitoksilla. Lämmöntuotannon pääpolttoaine on puu.

Pori Energia vastaa myös kokonaisuudessaan Ulvilan kaukolämmöntuotannosta ja Harjavallan kaukolämpötoiminnan hoito siirtyi Pori Energian vastuulle kesällä 2013.

kuva Vuonna 2013 Pori Energia rakensi kaukolämpöverkkoa yhteensä yli 5 km. Kuva: Pori Energia.



Hakusana