Etusivu > Uutiset > 2014 > 05 > Uusi tapa antaa palautetta kaupungille

Uusi tapa antaa palautetta kaupungille

(06.05.2014 13:45 Salminen Tiina / päivitetty 06.05.2014 13:45)

Porin kaupunki on ottanut käyttöön uudenlaisen palautejärjestelmän. Kyseessä on järjestelmä, joka mahdollistaa havaintojen tai korjaustarpeiden ilmoittamisen sekä kysymysten esittämisen kartalla. Karttapohjalla annettavat sijaintitiedot helpottavat ongelmakohdan paikantamista, jolloin tarvittavat toimet on helpompi ja nopeampi aloittaa.

- Jos kuntalainen esimerkiksi havaitsee kuopan omalla kotikadulla, voi hän kartan avulla kätevästi osoittaa kohdan jossa kuoppa sijaitsee, kertoo palvelun käyttöönotosta vastaava apulaiskaupungingeodeetti Teemu Salonen.

Karttapohjaisen palautejärjestelmän tarkoitus ei ole korvata perinteistä palautteenantoa vaan toimia sen rinnalla.

- Teemme työtä osallisuuden kehittämiseksi ja karttapohjainen järjestelmä on yksi tapa lisätä kuntalaisten osallistumismahdollisuuksia, kertoo viestintäpäällikkö Anna Kyhä-Mantere.

Palvelu tarjoaa mahdollisuuden lisätä liitetiedoiksi sähköisiä dokumentteja kuten esimerkiksi valokuvan kohteesta. Palautteet ohjautuvat aihepiireittäin vastuuhenkilöille, jotka saavat näin tiedon asiasta suoraan ja pystyvät aloittamaan tarvittavat toimet asiaan hoitamiseksi.

Kuntalaiset voivat myös pyytää vastausta palautteeseen. Palautteet ja vastaukset ovat nähtävillä palvelussa, mikäli kuntalainen on antanut luvan niiden julkaisemiseen. Kuntalaisen on tällä tavalla mahdollista seurata kätevästi esimerkiksi oman asuinalueen asioita.

Mukana palvelussa ovat tekninen palvelukeskus, kaupunkisuunnittelu, ympäristövirasto, vapaa-aikavirasto, Porin vesi, Pori Energia Oy sekä Pori Energia Sähköverkot Oy. Järjestelmää hallinnoi asiakaspalvelupiste Porina.

Palveluun pääsee Porin kaupungin verkkosivuilta kohdasta Palaute. Suora osoite palveluun on: kartta.pori.fi/eFeedback


Hakusana