Etusivu > Uutiset > 2015 > 07 > Jättisuosion ansiosta SuomiAreenaan suunnitteilla suurempia tapahtumapaikkoja

Jättisuosion ansiosta SuomiAreenaan suunnitteilla suurempia tapahtumapaikkoja

(17.07.2015 15:49 Siina Repo / päivitetty 17.07.2015 16:51)

Erityisesti Antinkatu 2:n ja teatterin tilaisuuksiin on ollut tämän vuoden SuomiAreenassa pitkät jonot. Ensi vuodelle kaavaillaan uusia ratkaisuja.

SuomiAreena tavoitti koko viikon aikana 57 000 ihmistä, kun viime vuonna yleisömäärä oli 30 000.

- Tapahtuman suosio on ollut niin suurta, että aiomme lisätä ensi vuoden SuomiAreenaan uusia, entistä tilavampia tapahtumapaikkoja. Päätökset tiloista ovat kuitenkin vielä alkuvaiheessa, sanoo Porin kaupungin elinkeinojohtaja ja SuomiAreenan tuottaja Kristian Vainio.

Satoja tunteja televisiointia

Vaikka tilaisuuksiin ei ole aina mahtunut, tapahtuma on tavoittanut siitäkin huolimatta satoja tuhansia, jopa miljoona ihmistä tv-lähetysten ansiosta. SuomiAreenaa on televisioitu satojen tuntien edestä ja lähetyksiä on nähtävillä netissä vielä pitkälle tapahtuman päättymisen jälkeenkin.

- SuomiAreenan tavoitettavuus on meille erittäin tärkeää, ja siksi olemme halunneet pitää tapahtumat ilmaisena. Tapahtumien televisiointi kuuluu tärkeänä osana tähän maksuttomaan yleisön palveluun, sanoo Porin kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen.

MTV:n päätoimittaja Merja Ylä-Anttila on iloinen SuomiAreenan kasvaneesta suosiosta.

- Olen nöyrän kiitollinen siitä, että tapahtuma on löytänyt suomalaiset. SuomiAreena on keskusteleva tapahtuma, jossa on elämyksiä, tästä tarjonnasta onkin varmasti hyvä löytää omiin tarpeisiin sopiva kattauksensa.

Nuoret enemmän esiin SuomiAreenassa

Sopimus vuoteen 2018 asti SuomiAreenasta on tehty ja myös optio vuoteen 2020 asti on olemassa.

- Ensi vuonna teemana on suomalainen työ ja kansalaisjärjestöt. Vuosi 2017 on varsinainen juhlavuosi, sillä silloin juhlimme itsenäisen Suomen 100-vuotisjuhlaa ja samalla MTV:n 60-vuotisjuhlaa.

Ensi vuotena tavoitellaan myös uudenlaista yleisöä.

- Tavoitteemme on keskittyä entistä enemmän nuoriin. Pohdimme myös, onko tarjonnassamme ehkä jotakin toistuvaa ohjelmaa, josta voisimme jo luopua, sanoo MTV:n toimituspäällikkö Jussi Eronen.


kuva


Hakusana