Etusivu > Uutiset > 2017 > 04 > Esittelyssä Porin tulevan brändin tyylisuunnat

Esittelyssä Porin tulevan brändin tyylisuunnat

(26.04.2017 07:46 Marika Virtanen / päivitetty 26.04.2017 07:47)

Neljä Poria kuvaavaa tyylisuuntaa on syntynyt tuhansien porilaisten mielipiteiden perusteella. Nimittäin Pori-tarinoiden. Tarinat on käyty läpi ja niissä esiin nousseita elementtejä on tuotu tyylisuuntiin, jotka markkinointitoimisto Staart ja Porin kaupunki ovat yhteistyössä luoneet.

– Yleensä brändiä suunniteltaessa tietty ryhmä linnoittautuu kahdeksi viikoksi omaan luolaan ja takaisin palataan valmiin suunnitelman kanssa. Nyt Porissa toimitaan aivan toisin, toteaa Staartin toimitusjohtaja Juha Laitinen.

Mitään tyylisuuntaa ei välttämättä sellaisenaan oteta käyttöön. Kaupunkilaisia halutaan osallistaa, heidän mielipiteensä kysytään ja yhdistellään eri tyylisuuntien elementtejä halutulla tavalla.

– Uudistuminen ei jää vain pelkän ilmeen uudistamiseen, vaan koko brändi ja kaupunki uudistuvat. Poriksessa on järjestetty myös fasilisoituja keskusteluja, jotka auttavat ymmärtämään eri toimijoiden tarpeita. Pystymme näiden avulla hahmottamaan muun muassa pääviestejä ja markkinoinnin kärkiä, kuvailee Porin kaupungin viestintäpäällikkö Salla Rajala.

Keskusteluissa mukana on ollut urheilijoita, kulttuurivaikuttajia, senioreita, Porin kaupungin henkilökuntaa ja päättäjiä, opiskelijoita sekä kansainvälisyyttä edustavia henkilöitä. Vielä on tulossa business-päivä sekä luonto- ja ympäristövaikuttajien ohjattu keskustelu.

Neljä tyylisuuntaa



Tyylisuunta yksi kulkee työnimellä "Kaupunki kuin paras kaveri". Siinä korostuu sininen väri sekä logona toimii piirretty ja pelkistetty karhun naama. Tyylisuunnassa nousevat esille sanat klassinen, itsevarma, arvokas, luotettava ja reilu.

Porilaisuus on periksiantamatonta tekemisen meininkiä. Pori – kaupunki, kuin paras kaveri. Viiltävän rehellinen, mutta ehdottoman luotettava. Porissa arvostetaan lannistumattomia yrittäjiä ja oman tiensä kulkijoita. Olet sitten itsepäinen, rohkea tai hieman hullu – Pori toivottaa sinut tervetulleeksi.


Tyylisuunta kaksi kulkee työnimellä "Kaupunki, joka pitää tuntea". Tämä tyylisuunta on luontomainen ja värikäs. Logo on P-kirjain tyyliteltynä karhun naamalla. Esille nousevat sanat ovat moderni, avoin, tasapainoinen, harmoninen ja ekstrovertti.

Porista ei jää koskaan yhdentekevä vaikutelma. Porissa vastakohdilla on tilaa kukoistaa. Porissa on elämän makua – rosoista ja tasaista, rujoa ja kaunista. Tylsä tai väritön Pori ei kuitenkaan ole – siitä pitävät huolen porilaiset.

Tyylisuunta kolme kulkee työnimellä "Kaupunki, joka yllättää aina uudelleen". Värimaailmassa korostuu selkeästi punainen ja logona toimii rosoinen P-kirjain kruunun kera. Sanoina nousevat urbaani, taiteellinen, elämyksellinen, yllätyksellinen sekä rehellinen.

Porissa on jotain ainutlaatuista – kyky kääntää tappiot voitoiksi ja nousta aina pää pystyssä uuteen nousuun. Pori on elävä kaupunki, joka ei jää odottamaan ihmeitä, vaan tekee niitä itse. Porissa luovuus kukkii ja unelmista tehdään totta.

Tyylisuunta neljä kulkee työnimellä "Kaupunki, joka ei pelkää kokeilla uutta". Värikkäässä tyylisuunnassa sympaattinen karhu seikkailee erilaisen tekemisen parissa. Tyylisuunnassa sanoina esille on nostettu sympaattinen, monipuolinen, heittäytyvä, seikkailullinen sekä ystävällinen.

Pori uskaltaa aina uusiutua – luoda elämää sinne, missä sitä ei aiemmin ollut. Pori on monipuolinen kaupunki, jonka runsaus ansaitsee enemmän huomiota. Porissa voi tuntea, kokea ja nähdä – aivan mitä haluat.

Haluatko antaa mielipiteesi tyylisuunnista? Poris on avoinna perjantaihin 28. huhtikuutta saakka kello 10-18, osoitteessa Yrjönkatu 3. Vastineeksi panoksestaan brändikonsultit saavat työtodistuksen sekä kupposen kuumaa. Jos paikanpäälle ei millään ehdi, voi kyselyyn vastata osoitteessa www.poriuudistuu.fi.


Hakusana