Etusivu > Uutiset > 2017 > 05 > Miltei 800 vastasi Porin brändi-kutsuun

Miltei 800 vastasi Porin brändi-kutsuun

(03.05.2017 08:09 Elli-Mari Sulonen / päivitetty 03.05.2017 08:09)

Porin kaupunki onnistui synnyttämään yhdeksän päivää kestäneen ilmiön avaamalla porilaisten oman mainostoimiston eli Poriksen Yrjönkadulle huhtikuussa. Poris-konsepti saa jatkoa osana tekeillä olevaa osallisuus- ja vuorovaikutusmallia.

Kutsun brändikonsultiksi otti vastaan kaikkiaan 782 porilaista ja Pori-henkistä. Oman arvionsa brändikonseptin tyylisuuntia koskeneeseen arviointikyselyyn jätti paikan päällä Poriksessa 357 ja netin välityksellä 425.

– Lämmin kiitos jokaiselle. Oli upeata huomata, miten myönteisen vastaanoton tyyliehdotukset sekä Poris-toimisto saivat, viestintäpäällikkö Salla Rajala Porin kaupungilta sanoo.

Rajalan mukaan uutta tietoa ja huomioon otettavia asioita brändityön pohjaksi syntyi valtavasti niin kyselyn vastauksista, Poriksessa käydyistä keskusteluista kuin koulu- ja päiväkotiryhmien kommenteista ja piirustuksistakin.

– Saamamme aineiston pohjalta on hyvä lähteä kehittämään uutta, yhtenäistä Poria.

Porin kaupunki jatkaa uuden brändikonseptin työstämistä yhdessä mainostoimisto Staartin kanssa heti tällä viikolla. Seuraavaksi vuorossa on muun muassa suunnittelijoiden Pori-kierros.

– Käymme eri puolilla Poria etsimässä lisää visuaalista inspiraatiota. Saaduissa palautteissa esimerkiksi nuoria, yrittäjiä, merta ja luontoa on toivottu vahvemmin mukaan ilmeeseen, strategi Teemu Markkanen mainostoimisto Staartista sanoo.

Brändityö on osa Porin kaupungin 1. kesäkuuta voimaan astuvaa organisaatiomuutosta. Se ei kuitenkaan tarkoita vain graafisen ilmeen uudistamista, vaan kyse on pikemminkin toimintakulttuurin muutoksesta. Kantavana ajatuksena taustalla on asukas- ja asiakaslähtöisyys.

– Kyse on maineesta, joka syntyy kokemuksista ja kohtaamisista. Kaupungin maineen luonti ei onnistu vain markkinoinnilla ja viestinnällä. Lisäksi tarvitaan tekoja läpi organisaation, Rajala toteaa.

Poris-toimisto oli avoinna 20.–28.4.2017. Poriksessa kuka tahansa sai kertoa mielipiteensä Porista ja porilaisuudesta. Esillä oli neljä tyylisuuntaehdotusta Porin uudeksi brändikonseptiksi. Ehdotuksia sai kommentoida arviointikyselyyn vastaamalla. Kyselyn pystyi täyttämään myös osoitteessa www.poriuudistuu.fi. Kyselyn vastausten perusteella tyylisuuntien parhaat palat yhdistellään ja ilmettä kehitetään edelleen.

kuva

Kuva: Porin kaupunki / Elli-Mari Sulonen


Hakusana