Sisällöntuottaja

Kouluille tarjottavat palvelut muodostavat kulttuurikasvatussuunnitelman perustan. Ilman sisällöntuottajia ei olisi Kulttuuripolkua. Eri kulttuuri- ja taiteenalojen toimijoiden tuottamat työpajat ja muut sisällöt suunnitellaan niin, että ne vastaavat opetuksen tarpeita.

Tarkistuslista sisällöntuottajalle
Tuottaessasi palveluja koululaisryhmille voit pohtia esimerkiksi seuraavia asioita:

  • Milloin ja missä palvelua on tarjolla? Miten se sopii koulupäivään?
  • Voiko opettaja tutustua palveluun etukäteen?
  • Kuka käytännössä palvelun järjestää, valmistelee, ohjaa, viimeistelee?
  • Millaisiin oppimissisältöihin palvelu voisi liittyä?
  • Kuinka pitkä kierros/työpaja/muu ohjelma on ajallisesti?
  • Millaisia sisältöjä oppilaille tai opettajalle voisi tarjota ennen tai jälkeen palvelun?
  • Montako oppilasta tapahtumaan mahtuu kerralla?
  • Mihin mahdolliset polkupyörät pysäköidään? Missä on lähin bussipysäkki, jos oppilasryhmä saapuu linja-autolla?
  • Voiko tilassa syödä eväät?
     

Muun muassa tällaisten kysymysten kautta palvelusta muotoillaan mahdollisimman sujuva ja saavutettava kokonaisuus niin opettajille kuin oppilasryhmillekin.