Kumppanuusohjelma houkuttelee yrityksiä mukaan Porin brändilähettiläiksi

Pori rakentaa yhdessä yrittäjien kanssa Rakkaudella Porista -kumppanuusohjelmaa. Uniikki ohjelma on seuraava askel Porin kaupungin tekemälle palkitulle brändityölle.

Kumppanuusohjelmaan liityttyä yritys saa kaupalliseen käyttöönsä Rakkaudella Porista -leiman sekä Pori Sans -fontin erikseen sovittavalla tavalla. Tiettävästi vastaavaa ei kuntasektorilla ole aikaisemmin toteutettu. 

– Idea kumppanuusohjelman toteuttamiseksi syntyi paikallisten yritysten kiinnostuksesta Porin brändityöhön. Tämän myötä lähdimme suunnittelemaan uutta kaupallisen osallistumisen muotoa yhdessä eri tahojen kanssa, kertoo viestintäyksikön päällikkö Salla Rajala.

Kumppanuusohjelmaan liittyminen on yrityksille maksutonta ja siihen liittymiseksi yrityksen tulee lähettää kaupungille ”kosiokirje”. Kirjeellä yritys voi perustella miksi se haluaa osaksi kaupungin kumppanuusohjelmaa ja mitä erityistä porilaisuutta sen tuotteella tai palvelulla on tarjota. 

Kosiokirjeillä kerätään näin myös uusia Pori-tarinoita: 5500 porilaisen kanssa keväällä 2017 muotoillun Pori-brändin tarinan halutaan jatkossakin olevan näkyvä. Tarinan avulla kuluttaja voi arvioida, miksi juuri tietty yrityksen tuote tai palvelu on Pori-tunnuksen ansainnut. Viralliseksi Pori -tuotteeksi tai -palveluksi pääseminen edellyttää yrityksiltä vahvaa sitoutumista Poriin.

– Yrityksen ei tarvitse olla paikallinen, mutta ymmärtääkseen porilaisuuden ytimen siitä on kyllä etua, naurahtaa Rajala.

Kumppanuusohjelman avulla voidaan jatkossa tavoitella entistä useampia yhteistyön muotoja. Yrityksillä on mahdollisuus laajentaa valikoimiansa uuteen suuntaan ja samalla Pori saa uusia brändilähettiläitä. Porin kaupunki on suunnitellut kumppanuusohjelmaa yhdessä Porin Yrittäjien, kaupungin keskustan yrittäjien sekä muiden kumppanuusohjelmasta kiinnostuneiden tahojen kanssa.

 

Rakkaudella Porista -leima