Lasku kaupungilta

Porin kaupunki toimittaa laskut ensisijaisesti sähköisinä verkkolaskuina tai kuluttajan e-laskuina.
E-laskun tiedot saapuvat asiakkaan verkkopankkiin automaattisesti, jossa laskun tiedot voi tarkistaa ja hyväksyä maksuun. E-lasku on mahdollista laittaa maksuun myös automaattisesti, ilman erillistä hyväksyntää. Tarkempia tietoja e-laskuihin liittyvistä eri toiminnallisuuksista saat halutessasi omasta pankistasi. Vaihtoehtoisesti pankissa voi tehdä laskuille suoramaksusopimuksen, jolloin ne erääntyvät automaattisesti eräpäivänä.
Asiakkaan on myös mahdollista valita Porin kaupunki laskujen toimittajaksi OmaPosti-palvelussa.
Paperilasku on edelleen mahdollinen. Porin kaupunki kuitenkin toivoo, että mahdollisimman moni valitsee e-laskun.
Laskuhuomautukset
Laskua koskevan huomautuksen voit osoittaa laskulla näkyvään numeroon.
Huomioittehan ystävällisesti, että mikäli asia koskee palvelun sisältöä, tulee olla yhteydessä palvelun tuottaneeseen toimialaan, ks. kaupungin yhteystiedot.
Laskukopiopyynnöt
Onko lasku hukassa?
Laskukopion Porin kaupungin lähettämästä laskusta voi pyytää lähettämällä pyynnön osoitteeseen laskutustiimi@pori.fi tai soittamalla numeroon 044 701 1310.
Huom! Porin Veden tai kaupungin tytäryhtiöiden laskukopioiden osalta tulee olla yhteydessä laskuttavaan tahoon.
Eräpäivän siirtäminen
Porin kaupungin laskuun voi hakea 30 päivän maksuajan pidennystä alla olevalla lomakkeella.
Siirry eräpäivän siirtäminen-lomakkeelle painamalla tästä.
Maksusuunnitelma
Alla olevalla lomakkeella voi hakea maksusuunnitelmaa. Maksusuunnitelma tarkoittaa laskun maksamista osissa.
Siirry maksusuunnitelma-lomakkeelle painamalla tästä.
Maksusuunnitelmaa ei myönnetä automaattisesti vaan asiakkaan maksuhistoria tarkistetaan. Kaupungin laskutuksesta ollaan yhteydessä asiakkaaseen, mikäli hakemukseen tarvitaan lisätietoja. Kaupungilta tulee myös ilmoitus, onko maksusuunnitelma hyväksytty vaiko hylätty. HUOM! maksusuunnitelmaa ei välttämättä myönnetä anotun mukaisesti. Maksusuunnitelma ei vapauta viivästyskorkoseuraamuksista.
Mikäli maksusuorituksia jää hoitamatta tai asiakas toistuvasti maksaa vähemmän kuin on sovittu, maksusuunnitelma raukeaa ja kaupunki jatkaa saatavan perintätoimia.
HUOM! Eräpäivän siirtoa ja maksusuunnitelmaa voi hakea yllä olevilla lomakkeilla vain Porin kaupungin tai Porin palveluliikelaitoksen saatavaan ei Porin Veden tai kaupungin tytäryhtiöiden laskuun.
Laskutusosoitteen muutos
Laskutusosoitemuutoksen voi ilmoittaa alla olevalla lomakkeella. HUOM! e-lasku- / suoramaksutilaukset sekä muutokset niihin tulee tehdä omassa verkkopankissa.
Siirry Laskutusosoitteen muutos-lomakkeelle painamalla tästä.
Kassapalvelut
Palvelupiste Porinan tiloissa toimivalle kassapisteelle voi maksaa kaikkia Porin kaupungin laskuja, kuten esimerkiksi Porin veden laskuja, tonttivuokria, pysäköintivirhemaksuja sekä Porin Jätehuollon ekomaksuja.
Laskuista ei peritä palvelumaksua.
Kassapalveluiden yhteydessä toimii myös kaupungin henkilöstölle ja eläkkeensaajille suunnattu henkilöstökassa.
Kassan yhteystiedot:
Yrjönkatu 13, palvelupiste Porina
puh. 044 701 1878
puh. 044 701 1879
Aukioloajat:
ma 10-16
ti-to 8-16
pe 8-15